Wednesday, June 29, 2011

Hidup Ku Kini


salam.buat semua-semua terutamanya sahabat yang selalu bersama-sama didalam susah dan senang berjuang untuk menegakan agama Allah dari sudut usha dunia dan akhirat.

huhhh..dah dekat sebulan lebih tak menulis dalm blog ni,rindu rasa..inagat lagi haritu pas siap2 exam blik kampung 5 mei 2011,tarikh keramat jugak lah tu sebab 3 taun duduk belajar kat kedah.Allhamdulillah lepas keputusan keluar hari tu maka habislah cerita pengajian dgree kat negeri jelapang padi tu..

ermm pengalaman kat sana macam2,apatah lagi dengan kawan-kawan rapat serumah dari zaman diploma hingga dgree.terima kasih buat korang semua faizul,yassar,alak, ed, n pian..untuk faizul selamat masuk ke alam baru selamat pengantin baru n cepat-cepatlah bagi hj Kesah timang cucu..hahaha..pastu buat pian takziah atas kematian ayah nya.Allahyarham Yuob bin Md Ripin.semoga dicucuri rahmat..amin.

pasal result peksa,boleh lah dkatakan tak berapa percaya, sebab sem lepas lah kira sem yang palin banyak program dan kerja dan paling banyak isu.pepun Alhamdulillah Allah bagi apa yang kita ushakan n Allah akan kenangkan pegorbanan kita untuk agama dan masyarakat islam.bila natijah kuor ada sahabat-sahabat yang suruh amik je kesempatan buat PHD terus,akak n mak pun ada bge cadangan.maklumlah benda ni peluang dan rezeki.Tapi bila ditanyakan kat hati kecil ni,hati ni kata ,takpe bro, relax dulu nanti sambung n sekarang kerja dulu.hehehe..insyallah niat memng nak sambung tapi nantilah mungkin belum masa yang sesuai dan ada sebab tertentu.


(Nilah bilik aku,terlalu cantik buat budak2 bru nak belajar..mekasih bos..hehe)

lepas seminggu sampi umah, tanggal 9 hb Mei adalah hari pertama aku masuk kerja,kerja di firma guaman akak (Tetuan Eidah Sulaiman& Co) ..Alhamdulillah mula-mula memang lah tak nmpak punca, tapi ni dah dekat msauk 2 bulan dah nmpak lah punca-puncinya..hehe.mudah-mudahan dipermudahkan semua-semua.insyallah kalo tak ada aral melintang bulan 10 ni akan ada exam untuk Tauliah Peguam Syarie Negeri Johor.so, buat sahabat-sahabat doakanlah apa yang terbaik ye..cepat dapat tauliah, cepat jadi peguam n leh lah mula fikir nak memanjangkan masa depan n memanjangkan zuriat..hehe.insyallah

Lagi satu buat teman-teman n ustaz-ustaz Pemuda kawasan Muar, insyallah ana akan tetap bersama waloupun kadang-kadang sampi usrah lambat sikit.maklumlah kuor opis dah pkul 6 sampi umah 6 suku.pepun tu bukan alasan yang penting kita kena berjuang..bukan hanya nak tumbangkan pihak lawan tapi matlamat utama nak membantu menegakkan islam dan membantu masyrakat yang kurang faham akan islam agar sama-sama dengan kita dan tak lupa membantu diri ni ke arah yang lebih baik..amin

(ni teman punya opis ujung minggu,yang ni tak ada econ..memang gelap lah sikit kulit.ni tak banyak lage barang sebb bos tak bge bwak kuor banyak sangt nanti cepat sangat jadi kaya..hehe kat kedai banyak)

apa lagi ek?? hah lagi satu buat sahabat yang nak beli kurma n keropok Patani dan macam-macam lagilah barang produk muslim hubungi-hubungilah teman disini.insyallah harga boleh runding atau call talian 019-2183465 (Sarahira enterprise)...waloupun hanya jadi pekerja hari minggu dipasar tani n ditapak ceramah tapi insyallah harga memang tip top n boleh nego..haha.selalu teringat pesan Dr Faraid Ali Jalbat.dia kata kamu meniaga dapat 9/10 rezeki dan dalam pada tu kalo kamu bekerja dengan orang lain kamu akan dapat 1/10.natijahnya sape buat busnes dan bekerja dia akan dapat 10/10 rezeki..insyallah..

ok lah.dah siap dah rasanya taqwim 2 bulan lepas diceritakan.so jangan lupa 9 julai ni.sama-sama meramaikanya..ok.salam ukhwah dan seribu kemaafan.salam israk mikraj dalam sama-sama kita menghayatinya.wassalam.

No comments:

Post a Comment