Glitter Words

Thursday, April 8, 2010

Helikopter Ku Rosak Sudah !!

( Helikopter Ku Hari Pertama...masih cantik kan )


LaLaLa....salam kawan-kawan. dalam pada sibuk-sibuk nak imtihan ni kadang-kadang kita kena juga relax kan minda ni..terutamanya waktu-waktu macam ni lah kadang-kadang datang je kat otak ni nak kan sesuatu yang sebenarnya kita minat ,leh lah juga dikatakan sebagai hobi. dulu kat sekolah selalu je cikgu tanya, 'awak apa hobi awak ?' ada arr yang jawab kumpul setem lah,apalah,seingat saya waktu tu saya cakap ' hobi saya makan cikgu ,kalo tak percaya tengok lah badan ni,kecik-kecik lagi dah membesar dengan sihat dan kuat'..hehehe.just kidding . sekadar nak memenuhi ruang blog ni,saya nak lah tulis tetang sikit minat atau hobi ni, kadang-kadang banyak juga orang komen tapi dah memang suka nak wat camna.hehe.hobi ku ?? hehehe malu nak cakap..sebenarnya hobi saya ni suka kat barang mainan .(jangan lah gelak ) entahlah memang minat benda-benda macam tu pada kecik-kecik lagi.kalo pasal mainan tu sampai sekarang lah saya suka,bahkan besday anak cedara saya pon saya sanggup je beli mainan yang pelik sikit ,padahal bukan budak tu nak main,kita ni hah yang nak main..hehe dipendekkan cerita,baru je lah minggu lepas saya ni beli sebuah helikopter ,tapi control jelah bukan betul pun.start jadi nak beli nya bila tengok dak kecik sebelah umah ni duk main helikopter control yang kecik tu.so kita ni pun apa lagi,naik lah nafsu bila tengok orang lain main benda yang kita minat.nak jadi cerita,


( Kat Kedai MainanKuala Kedah.huhu )

malam tu saya ajak lah ustaz-ustaz kat umah ni pergi City Plaza g tengok kot-kot ada kedai mainan,kebetulan jumpa satu kedai,tapi mahal kat situ.so saya tanya dia mana lah tau ada kedai lain,budak jaga kedai tu cakap kat Kuala kedah ada satu,dia kata tutup pukul 11 malam.saya pun tengok jam masa tu baru pukul 9.45,so saya pun terus je pergi kuala kedah semata-mata nak beli Helikopter..tapi malam tu tak ada rejeki,sampai-sampai je kedai tu dah tutup.kecewa!!
esok pagi saya cakap dengan ustaz faizul kita kena pergi jugak beli balik kelas tengah hari ni.so esok nya saya pun pergi,dan kami pun telah beli helikopter tu bernilai tak mahal mana dalam harga umah sewa sebulan kot..hehehe.masa nak beli tu banyak gak yang bising,mahal lah apalah,tapi ada je alasan,kita cakap lah sekali je ni.nak merasa.padahal dulu masa nak tunggu flight balik umrah akak penah beli kan dekat airport jeddah .masa tu dia tengok saya macam nak sangat so dia beli.tapi kecik n tak puas

( Tinggi tak?? )


main.hehe
bila dah sampai rumah set-set ustaz ni pun mencuba lah dengan bergaya..nak cerita kat sini payah juga kawal dia, sebab dia ada speed,ada balance kena kawal angin dan banyak lagi lah.so kami main-punya main.main dekat kawasan taman ni sempit ,pastu dah lah tak pandai ,so asyik jatuh jelah heli tu,dan lepas beli 5 hari kot heli daku dah rosak ,dia punya balancing patah.hehehe..tapi aku akan cuba sedaya upaya akan bawa pergi repair sebelum balik kampung sebab nak bagi ayah dan anak-anak cedara ku tengok..aku yakin dia pasti gembira...wallahua'lam



(tengok ,dah pun patah )

No comments:

Post a Comment