Wednesday, April 13, 2011

Mengapa Lama menyepi

( Toriquljannah datang lagi..hihi )


salam satu islam..huhuhuhu...gembiranya nya dapat juga ambil masa untuk menekan keybord untuk menyoretkan apa yang lama tak dicoretkan dalam blog ku ini...pertama skali thank you Allah n Alhamdulillah sangat2 sebab semuanya sudah hampir selesai..

Sebenarnya bukan tak nak kongsi apa-apa kat blog ni,tapi taklif banyak diluar sana dalam menghabiskan sisa2 di KUIN ni..hihi(mcm sisa toksid je )

Sekarang ni bru je lepas hbis syafawi Quran..Alhamdulillah nmpak mcm ok ,tapi ntahlahh,bak kata orang portugis tawakal jelahh..ermm kat kesempatan ni ingin toriquljannah nak kongsi sikit apa yang diri ni duk buat selama 3 bulan tak mencoretkan apa-apa dalam blog ni.

Pertama..
toriquljannah telah ditaklifkan untuk menjadi pengarah program Deligasi Umara' anjuran Syariah tahun 4 KUIN dan Persatuan Kuliah Syariah KUIN pada 13- 15 mac yang lalu.
kita orang duk buat program ni bersama 110 orng peserta ke tempat-tempay yang sesuai dengan kuliah kita orang .kita orang pergi zooo..hehehe.tak ar.kami pergi ke JAKIM ,Jabatan Kehakiman , INFAD dan Ikim..Alhamdulillah , dengan buat persedian hampir sebulan setengah program Deligasi ni dapt dilaksanakan pada tarikh yang ditetapkan..terima kasih kepada semua AJK dan peserta ..dan maaf atas segala kekurangan sepanjang program..

( Nilah kad kami..cakaplah cantik..hihi )

( Hah ni bas no 2.sekali banyak dah baju bergantung , mcm mangsa tsunami tokyo je..hehe. cuba tgk sape yang pakai songkok mcm dak nakal tu?hihi..)

( Nigambar peserta laki-laki seramai 45 orang bersama guru pengiring ,ustaz saat dan ustaz fauzi)

(Ni pulak gambar pesertam Muslimat ,ramai tak muat kamera..hihi,jgn marah )

( Ni kira antara orang2 penting dan orang yang buat-buat penting ..hihi..)

Kedua: Progam Persatuan Syarie' pulak

Dalam minggu lepas dan 2 minggu lepas sibuk pulak dengan meting persatuan Syarie' .antara agenda dia untuk mengangkat exco baru dan membuang exco lama macm ana ni..hihi..untuk pengetahuan semau sedara mara yang baca blog ni,Persatuan Syariah Kuin bru je ditubuhkan secara halal pada semester lepas dan disahkan oleh HEP.sebelum ni kita semua ni kira tak ada persatuan dan klo ada pun persatuan syariah yang tak brape nak halal kot...hihi..ala kulli hal,alhamdulillah ,dengan berkat dan izin yang esa, kami barisan pimpinan persatuan yang pertama ni telah pun berjaya mendaftarkan Syariah sebagai sebuah persatuan di Insaniah dengan diberi nama Syari'...tepuk lahh sikit..hehe .pepun terima kasih kepada ustaz aznan atau nama manja abg nan alhafiz sbgai presiden dan bakal menjadi suami tak lama lagi,begitu juga kepda sahabat sof kepimpinan Syarie' generasi pertama.semoga Allah berikan kita balasan atas segalanya.amin.ingat tau sahabat sekalian,kita tolong Orang, insyallah ,Allah bantu kita.

Kepada adik2 yang bru dilantik menjadi Exco secra rasmi yang mana telah dilantik melalui jalan pilhanraya kelas tu ,diharap dapat jalankan kerja dengan baik n sungguh2 dan yang penting sila imbangkan penglibatan persatuan kamu tu dengan pelajaran,tasmik pergi,kelas pergi , mesyuarat pergi maka diri pun diberkati.Setelah selesai semua mengenai persatuan kami exco-exco persatuan buat lah sikit jamuan mkn malam orng kampung ana pagil dinner di restora LaRaseh di taman rimba..jom ronda pic kami...

( Sembang aje sementara tunggu majlis mula )


( nilah dinner kami, lepas baca doa terus makan ..sayng mknn bnyak tapi rami exco yg tak datang )
( Nilah muka exco yang hadir..Mekasih semua-semua )

Ermm nilah serba sedikit kerja-kerja ku yang membuatkan daku menyibukkan diri...hihi.pepun semoga diberkati.seterusnya ,salam peperiksaan buat sahabat n sedara mara di KUIN tu.bitaufiq wanajahh..amin.
Hah buat pesanan n coretan terakhrir , toriquljannah suka ar nak ucapkan selamat pengantin baru kepada bakal-bakal pengantin baru jengg..jengg ..jenggg..ustaz aznan,ustaz muaz ustaz faizul..barakallahu lakuma aminn...ustaz toriq masih blur lagi hihi..pepun semoga semua berjalan dengan lancar dari mula kamu disatu kan hingga akhir hayat ..amin..hah g stu t kalo dapt baby bagi ar nama mohd toriq,mcm arab gitu..hahaha...

sekian ,maaf semua dan Wallahualam dan wasalam..


No comments:

Post a Comment